Brev:
MME i grøden og årstidens bær
10. august 2015
Alder:
5 mdr.
MME i grøden og årstidens bær
Kære Helen, tak for dit sidste svar :-)
Nyt spørgsmål:
Jeg har læst, at jeg kan lave en hjemmelavet grød med MME (f.eks. hirsegrød til en 5 mdrs), som jeg kan gemme halvdelen af til næste dag.
Jeg bliver dog i tvivl, om MME kan tåle at blive genopvarmet. For normalt må man jo ikke gemme rester af MME og genopvarme. Men er det ok i grød - hvorfor?? Og er det ok at varme den op i mikrobølgeovnen?
Eller skal jeg lave en grød på vand, og kun blande en smule MME i den portion jeg servere her og nu, og dermed lave en frisk MME til portionen den næste dag lige inden servering?
Og er det ok med årstidens dejlige bær (jordbær, hindbær osv.) til en 5 mdrs.? Eller skal jeg holde mig til mere blide frugter som æble/sveske mos? (Jeg køber kun de økologiske).
Venligst
Kristine